پرسش :

مرد 28 ساله‌اي هستم که به کار طراحي با رايانه مشغول هستم. مدتي است دچار مچ درد و گردن درد شديد شده ام طوري که کارهاي روزمره و عادي را هم نمي‌توانم راحت انجام دهم. لطفا من را راهنمايي کنيد.


شرح پرسش :
پاسخ :
به نظر مي‌رسد شما ساعت‌هاي طولاني با رايانه کار مي‌کنيد بنابراين بهتر است ساعات کار خود را کمتر کنيد. مورد ديگر رعايت نکات بهداشتي و انجام کار به روش صحيح است. با رعايت نکات ساده‌اي مي‌توان تا حد زيادي از ايجاد اين مشکلات پيشگيري کرد.
اگر مجبور هستيد ساعات طولاني با رايانه کار کنيد بهتر است هر 2 ساعت يکبار استراحت‌هاي کوتاه انجام دهيد، از روي صندلي بلند شويد، چند قدم راه برويد، چند نفس عميق بکشيد و چند حرکت کششي انجام دهيد. هنگام کار به وضعيت صحيح بدنتان توجه کنيد.
ارتفاع مانيتور را طوري تنظيم کنيد که وقتي به رو به رو نگاه مي‌کنيد به راحتي مانيتور را ببينيد و سرتان بالا و پايين قرار نگيرد، صاف بنشينيد. درد مچ دستتان هم به دليل استفاده طولاني‌مدت از موس است.
هنگام کار با موس مچ دست تان در حالتي قرار مي‌گيرد که عصاب و رگ‌هاي دست شما تحت فشار قرار مي‌گيرد. اين مشکل با استفاده از موس پدهاي ارگونوميک تا حد زيادي حل خواهد شد.
www.salamat.com